Közel ötvenen vettünk részt az első ízben megszervezett élő fórumon.
Zömében oktatók jöttek el, de voltak vizsgabiztosok is, többen képviselték a közlekedési hatóságot és nem egy érdeklődő is kíváncsian figyelte a találkozó eseményeit. Még vidékről is érkeztek kollégák, többek között Pécsről, Esztergomból, Tatabányáról és Szolnokról.
A témák érdekessége miatt az idő rövidnek bizonyult, így csak két felvetést tudtunk átbeszélni részletesebben.
A legnagyobb érdeklődéssel a forgalmi vizsgákkal kapcsolatos manőverezési feladatok 4 éves tapasztalatait hallgatták a jelenlévők.
Több tucat hozzászólás támasztotta alá, hogy érdemes ezzel a kérdéssel jogalkotói szinten is foglalkozni, mivel olyan jelenségekkel is találkozhatunk az említett feladatok kapcsán a vizsgán, amely kihathat a forgalomba kiengedett kezdő vezetők vezetési képességeire is .
A legegyöntetűbb vélemény az volt, hogy a manőverezési feladatok helyeinek keresése nem mehet a fontosabb közlekedési feladatok megoldásának a terhére.
A javaslatok is ezen érvek mentén születtek.
A manőverezések megtanítására természetesen szükség van, ezt senki nem vitatta, de vizsgahelyzetben sok a négy feladat, elég lenne egy vagy kettő.
A fórum második témája az elméleti képzéshez kapcsolódó műszaki tananyag jövőjéről szólt.
Többen kifejtették, hogy a kor járműműszaki megoldásai olyan léptékkel fejlődnek, amelyet a képzésnek és vizsgáztatásnak is megfelelő hatékonysággal - és egyszerűséggel - kell lekövetni.
Akik megjelentek, szinte valamennyien jó véleményekkel távoztak a fórumról, amit mi sem bizonyít, hogy a tájékoztató színhelyének bejárata előtt még több tízpercig folytak viták és beszélgetések.
Január elején folytatjuk! A tervezett téma igen izgalmasnak ígérkezik.
0946
Januártól változik a Képzési Rendelet